Wednesday, January 30, 2008

Jeden svet, jeden sen

Toto je heslo XXIX. Olympijských hier 2008. Tento rok je organizátorskou krajinou Čína, presnejšie čínske mesto Peking. Číňania sa už nemôžu dočkať tohtoročného augusta, keď to všetko vypukne. Hry potrvajú 16 dní, 8. - 24. augusta. V Pekingu sú už skoro hotoví so všetkými prípravami. Postavili mnoho nových štadiónov a ďalších športovísk. Len v Pekingu ich postavili 31. Jedným z najznámejších je Pekingský národný štadión. Som si istá, že už ste o tejto budove počuli. Je to obrovský štadión, ktorý z vonku vyzerá ako vtáčie hniezdo. Má špeciálnu konštrukciu a trvalo 4 roky, kým ho postavili. Má obrovskú kapacitu divákov, až okolo 80 000 miest. Otvárací a záverečný ceremoniál sa budú konať práve tu. Po otváracom ceremoniáli sa tu budú konať futbalové zápasy a všetky atletické preteky. Po olympijských hrách sa tento štadión bude využívať na rôzne športové a kultúrne podujatia. Ďalšou budovou vybudovanou špeciálne pre tieto hry je Watercube, komplex s plaveckým bazénom. Z vonku vyzerá ako obrovská kocka plná bubliniek. Na streche budovy je materiál podobný teflónu, ktorý umožňuje budove dýchať. Po olympijských hrách plánujú túto budovu prebudovať na nákupné, športové a kultúrne centrum. Peking má už aj svojich maskotov - “Fuwa”. Fuwa doslova znamená “bábiky, ktoré prinášajú šťastie”. Každá z nich predstavuje niečo iné. Sú to: ryba, oheň, panda, tibetská antilopa a lastovička. Každá z nich má niečo spoločné s čínskymi elementmi, ale len okrajovo. Toto leto patrí Číne. Dúfam, že to budú skvelé Hry a ukážu nám, že to všetko nie je len o vyhrávaní, ale nalmä o tom, aby boli ľudia spolu a šťastní.

Napísala Zuzana Valková; preklad Dana Kotorová

These news are brought to you by SmartPR, it's technology partner SigEx Telecom and it’s founder Christopher M. Cantell.  SmartPR.tv is advanced level training for the experienced PR professionals. Throughout this training, the PR practitioners will learn how to plan and run a PR campaign that really turns into column inches, to understand how journalists work and what they need, to produce press releases that get used, to know the golden rules for handling a PR crisis, to give successfully exploit of Radio and TV opportunities, how to use the Internet for effective PR and Web Marketing, and how to get recognition that the organization needs. This special training is designed to teach the secrets that Public Relations professionals used in order to get exposure in press, radio and TV. Christopher M. Cantell (the founder and CEO) has a track record of developing and bring world-class advanced technologies to the market, creating sustainable and profitable businesses and providing significant return on investment for the shareholders.